oleje mikroceramiczne
oleje mikroceramiczne sklep on-line
O nas
Kontakt
Referencje
Współpraca
Mikroceramika
Zastosowania mikroceramiki
Dla dystrybutorów
Właściwości fizyczno-chemiczne mikroceramiki

Właściwości fizyczno-chemiczne mikroceramiki

Smar Micro-Ceramic jest wynikiem zakrojonych na szeroką skalę studiów i testów, udowadniających, że zastosowanie smarów Micro-Ceramic w maszynach, silnikach, przekładniach itd. znacznie zmniejsza tarcie i proces zużycia, a co za tym idzie wprowadzana energia (np. paliwo, prąd) jest wyraźnie lepiej użytkowana. Charakterystyczna staje się wtedy wyraźna smarowność, również w ekstremalnie wysokich temperaturach, odporność własna na temperatury, niska gęstość jak i duża przewodność cieplna przy równocześnie niskiej przewodności elektrycznej. Olej ten posiada większą niż grafit lub siarczan molibdenowy odporność na utlenianie, a również jest chemicznie bardziej wytrzymały.



Micro-Ceramic posiada najniższy współczynnik tarcia ze wszystkich substancji stałych.

Współczynnik tarcia: 0.02 w przeciwieństwie do politetrafluoretylenu: 0.04, grafit lub siarczan molibdenowy: 0.14, olej silnikowy: 0.29.  
               
 Istotną wadę smarów politetrafluoretylenowych stanowi obciążenie termiczne, osiągające maks. temperaturę do 270°C. Smarowność powyżej tych temperatur nie jest już podawana.  Temperatura topnienia PTFE wynosi 327 °C. Temperatury te są o wiele wyższe w obszarze tłoka (pierścienie tłoczne, osłona przeciwpożarowa). Następstwem jest to, że PTFE się topi i na tłoku i pierścieniach tłocznych tworzą się osady w formie nosków, grudek jak i obudowy kołnierza, co z kolei może powodować utwardzenie pierścieni tłocznych, a przez to większe zużycie.
Noski i grudki mogą zapychać rozgałęziony system otworów olejowych, co może prowadzić do niedostatecznego zasilenia olejem i szkód. Kolejną wadę stanowi fakt, że PTFE zmienia tolerancje w agregatach, dochodzi wtedy do tworzenia się powłoki poza powierzchniami metalowymi. Smary PTFE nie mogą być stosowane w nowych pojazdach, ponieważ tolerancje zostają w dużym stopniu zmienione, co może prowadzić do powstawania szkód (opisy produktów smarowych PTFE wyraźnie zawracają na to uwagę). Micro-Ceramic posiada natomiast smarowność do 1100 °C . Temperatury wykraczające poza ten przedział nie zdarzają się w komorach spalania silników. Smar pozostaje stabilny i zdatny do smarowania. Micro-Ceramic jest chemicznie obojętny, ani kwas, ani ług nie mogą wpłynąć na wydajność smarową i wytrzymałość chemiczną. PTFE spala się w temperaturze 327 °C, wytwarzając wysoce trujące dioksyny.

Micro-Ceramic nie powleka silnika czy przekładni poza tolerancje, lecz dzięki niemu dochodzi poprzez przyczepność metalu do procesu osadzania na powierzchniach metalowych i do zagęszczenia cząsteczek Ceramic na chropowatych ostrych końcach, co z kolei powoduje swego rodzaju opancerzenie i stanowi bardzo mocną warstwę ochronna na powierzchniach metalowych. Ze względu na odporność termiczną i warunki chemiczne smaru Micro-Ceramic osady, noski, grudki nie mogą się tworzyć i negatywnie oddziałowywać na agregaty.

Liczba cząsteczek Micro-Ceramic w produkcie jest tak wyważona, że przy zastosowaniu od 8-10% objętości oleju do olejów użytkowych oprócz osadzania się na powierzchni, cząsteczki Micro-Ceramic ciągle jeszcze znajdują się w oleju i oddziaływują jak małe kulki w łożysku kulkowym. Dochodzi wtedy do idealnych warunków ślizgowych, ponieważ metal nie porusza się po metalu, lecz ceramika po ceramice. Następstwem tego jest (działanie wytłumiające) płynna praca i redukcja szumów.

Kolejna istotną zaletą jest bardzo dobra przewodność cieplna smaru Micro-Ceramic w porównaniu do PTFE, który tworzy warstwę izolującą i wpływa ujemnie na odpływ ciepła.  

Najniższy współczynnik tarcia smaru Micro-Ceramic ze wszystkich znanych nam substancji stałych przewyższający wartości PTFE powoduje ekstremalną redukcję tarcia w silniku. Dzięki bardzo dobrym właściwościom tej substancji można osiągnąć istotną długo utrzymującą się optymalizację powierzchni w obszarze tłoka i pierścieni tłocznych. Na jego korzyść świadczy również to, że oprócz redukcji tarcia wszystkich części ruchomych zostaje istotnie polepszone uszczelnienie, wzrasta kompresja, a przez to doprowadzana ilość paliwa może być lepiej wykorzystana.
Efekt działania znacznie się potęguje (optymalizacja spalania i redukcji tarcia), co z kolei odbija się pozytywnie na bilansie energii.

Dzięki Micro-Ceramic zredukowanie procesu zużycia nabiera ogromnego znaczenia, zwłaszcza przy użyciu w starszych pojazdach i podczas usuwania uwarunkowanych tarciem problemów.
   | mapa strony | © 2005-2009
  Utworzono w systemie tanie strony www EntroCMS