oleje mikroceramiczne
oleje mikroceramiczne sklep on-line
O nas
Kontakt
Referencje
Współpraca
Mikroceramika
Zastosowania mikroceramiki
Dla dystrybutorów
Właściwości fizyczno-chemiczne mikroceramiki

Mikroceramika

Ceramika WAGNER to nowoczesny środek oparty na bazie mikroceramiki zmniejszający tarcie trących się metalowych elementów. Zachodząca ceramizacja trących się powierzchni w maszynie, silniku,  mechanizmach lub na narzędziach pozwala na długotrwałe polepszenie właściwości ślizgowych  trących elementów zwiększając trwałość ich użytkowania o ok. 50% równocześnie zmniejszając koszty poboru energii (paliwo, gaz, prąd) do 20%.

                  WSTĘP DO  NANOCERAMIKI



 videoprezentacja |  opis produktów mikroceramika WAGNER |  Uniwersal Micro-Ceramic Oil |  Motor - Cleaner |  Oil - Stop |  Olej wielofunkcyjny - Spray |  Microceramika w olejach siln. SAE 10W-40 |

 » Mikroceramika

Microceramika w olejach siln. SAE 10W-40

Zastosowanie mikroceramiki w olejach silnikowych

Graficzne przedstawienie sposobu oddziaływania na powierzchnie metalowe

Konwencjonalne oleje eksploatacyjne (SAE 0 W…5W…10W…) ze względu na słabą lepkość (nietrwała właściwość eksploatacyjna spowodowana rzadkopłynnym olejem) redukują jedynie tarcie wewnętrzne silnika. Z tego powodu w przeciwieństwie do olejów silnikowych SAE 15 W/40 osiąga się nieznaczne oszczędności paliwa. Większe oszczędności paliwa można osiągnąć poprzez:

1. Uszlachetnianie i wygładzanie powierzchni za pomocą Micro - Ceramic:

Najdrobniejsze cząsteczki Micro-Ceramic osadzają się w metalowych powierzchniach silników i przekładni, na które oddziaływuje tarcie. Substancja czynna transportowana jest bardzo szybko za pomocą oleju do najbardziej narażonych na tarcie części silnika i maszyn, osadza się ona w nierównościach (warstwa ochronna) i znajduje się stale podczas obiegu oleju. Poprzez temperaturę tarcia przyczepność (żadnego tworzenia warstw i powłok) mikro-dyspersyjnych cząsteczek na powierzchni zostaje wzmocniona w ten sposób, że te najbardziej ulegające procesowi tarcia części chronione są najlepiej. Dzięki osadzaniu się i przyczepności produktu w częściach metalowych zwiększa się ich gładkość powierzchni, a przez to znacznie zmniejsza się tarcie. Rezultatem, czego jest wzrost stopnia działalności i optymalizacji wydajności silnika.

Oleje z dodatkiem micro ceramiki nie kolidują ze standardowymi uszlachetniaczami i nie wpływają na jakość oleju. Składniki Micro-Ceramic przejmują smarowanie, również wtedy, jeśli nie ma lub jeszcze nie ma oleju (np. rozruch na zimno) . W tym czasie przesuwa się nie metal o metalu, lecz ceramika o ceramikę. Składniki Micro-Ceramic dzięki jedynym w swoim rodzaju właściwościom przewyższają inne.

Na podstawie dalszych zdjęć/animacji chcielibyśmy objaśnić Państwu sposób działania olejów zawierających elementy Microceramiki.

Proces powstawania zużycia konwencjonalnie smarowanych elementów ścierających się podczas tarcia granicznego i mieszanego.

Metal Olej

Nawet wydawałoby się gładkie powierzchnie dopiero podczas oglądania ich pod mikroskopem pokazują swoją prawdziwą strukturę. Przypomina ona poszarpane górzyste stoki. Wszystkie ruchome części silników, przekładni i maszyn zużywają się wraz z wydłużaniem się czasu eksploatacji.

Ostre zakończenia metalowe ocierają się o siebie, w wyniku czego powstają eksplozje o bardzo dużych temperaturach do 1800 °C. Przy tak dużych temperaturach ostre zakończenia metalowe chwilowo stapiają się ze sobą (przyklejenie), co prowadzi do stałego połączenia (korozja cierna). Z powodu tego stałego połączenia ostre części metalowe odrywają się i powstają opiłki = zużycie. Powierzchnie staja się coraz bardziej szorstkie.

Uszlachetnianie i wygładzanie powierzchni za pomocą olejów z dodatkiem Micro-Ceramic:

Najdrobniejsze cząsteczki Micro-Ceramic magazynują się w metalowych powierzchniach silników i przekładni, na które oddziaływuje tarcie. Nierówności zostają wyrównane (faza wygładzania), cześć nośna powierzchni zostaje zwiększona w porównaniu do wygładzonych/honowanych powierzchni z 25 % do 75-85 %.

Proporcja składników Micro-Ceramic jest tak wyważona, że oprócz osadzania się na powierzchniach trących , są one stale w ruchu podczas obiegu oleju. Działają one jak amortyzatory i mają tą właściwość jak kulki w łożysku kulkowym. Po wygładzeniu otrzymujemy stan idealny tarcia hydraulicznego. Tarcie suche, graniczne czy mieszane ( jak np. podczas rozruchu na zimno, wysokich obciążeń i obrotów) jest całkowicie zlikwidowane. Tak stworzone warunki powierzchniowe stanowią podstawę dla zminimalizowania do granic ideału współczynnika tarcia współpracujących ze sobą powierzchni silnika oraz wszelkiego rodzaju przekładni

Dowód: zdjęcia pod mikroskopem elektronowym (500-krotne powiększenie)

Powierzchnia metalowa podczas tarcia granicznego i mieszanego konwencjonalnie smarowanych elementów ścierających się.

Cześć nośna ostrych zakończeń powierzchni ok. 20-25 %


Powierzchnia metalowa po wygładzeniu i zmagazynowaniu przez Micro-Ceramic. Częśc nośna ostrych zakończeń powierzchni ok. 75-85%


  1. Polepszenie wykorzystania energii dzięki optymalnej pracy silnika:


Celem jest uzyskanie na obrabianej powierzchni możliwe jak najgładszej powierzchni i zredukowanie tarcia oraz uzyskanie maksymalnej szczelności.

Gładkie powierzchnie w okolicach tłoka, pierścieni i ścian cylindra powodują znacznie lepsze uszczelnienie, co oznacza wyższy poziom sprężania i wykorzystanie energii doprowadzanego paliwa. Optymalne wykorzystanie energii daje w rezultacie wyższy stopień efektywności i optymalizację wydajności lub - po prostu lepszą wydajność silnika.

Redukcji tarcia we wszystkich ruchomych podzespołach, jednoznacznie wpływa na podwyższenie parametrów i mocy silnika.

Na podstawie wzrostu wydajności silnika przy równej jeździe można osiągnąć mniejsze zużycie paliwa.

Przedstawienie osadzania się Micro-Ceramic w miejscach najbardziej narażonych na tarcie na przykładzie silnika.

bez zastosowania po zastosowaniu

   | mapa strony | © 2005-2009
  Utworzono w systemie tanie strony www EntroCMS